Otáčení pouzder řetězů, renovace

Maximalizujete životnost svého podvozku

Starostlivá péče o podvozek u strojů na pásovém podvozku může výrazně snížit náklady na motohodinu provozu stroje. Disponujeme výkonnými lisy a dalším potřebným vybavením pro opravy řetězů, obdržíte všechny požadované služby při péči o podvozkové díly za předem stanovené konkurenceschopné ceny.

Olejem mazané buldozerové řetězy

Otočení pouzder s přetěsněním a doplněním olejové náplně Vám při včasném provedení servisního zásahu umožní uvést řetěz do kondice, v níž byl vyroben. Ostatním podvozkovým dílům zpravidla v této době, kdy dojde k limitnímu opotřebení pouzder řetězu, zbývá ještě mnohdy až 50 % životnosti k dosažení limitu úplnému opotřebení (v závislosti na provozních podmínkách). Otočením pouzder řetězů se zabrání předčasnému prodření stěn pouzder, poškození čepů, zvětšení rozteče (natažení), což v důsledku zničí hnací kola a tím předčasně ukončí upotřebitelnost celého podvozku.

Otočení pouzder olejem mazaných řetězů zahrnuje:

  • demontáž desek, rozlisování řetězu
  • důkladné vyčištění všech součástí, výměna nadlimitně opotřebených
  • otočení čepů a otočení pouzder o 180°, montáž nového těsniva
  • opětovné slisování, kontrola těsnosti, doplnění oleje, zpětná montáž desek

Tento servisní zásah má největší účinnost u olejem mazaných řetězů při včasném provedení dle tabulkových hodnot opotřebení uváděných výrobcem řetězu. V případě, že stroj není možné při dosažení těchto hodnot opotřebení odstavit, někdy bývá ekonomicky výhodná i varianta otočení „nasucho“ bez přetěsnění. V případě včasné diagnostiky úniku oleje lze výměnou těsniva a doplněním oleje prodloužit životnost i u řetězů s rotačními pouzdry.

Nemazané řetězy buldozerů a rýpadel

V některých případech je ekonomicky výhodné provést otočení čepů a pouzder včetně výměny těsnících prvků i u nemazaných nebo tukem mazaných řetězů, přičemž se jedná zejména o řetězy na velké stroje.

Renovace řetězů

Při práci ve specifických pracovních podmínkách dochází k celkovému opotřebení pouzder řetězů v době, kdy výška článku bývá opotřebena pouze na 10-15 % životnosti. U těchto řetězů může být ekonomicky výhodné provést renovaci výměnou všech čepů a pouzder. Cena takovéto renovace jednoho páru řetězů se pohybuje zpravidla kolem ceny jednoho úplně nového řetězu. Také provádíme renovaci desek pásů navařením otěruvzdorného profilu tvrdosti 500 HB, který dodáváme i v metráži (i nadělené na délku a v množství dle přání zákazníka).

Lis 180 t

Na tomto lisu provádíme otáčení pouzder, renovace a opravy řetězů do max. velikosti B8 (např. řetězy strojů Caterpillar® D3, D4C, D4D, D4H, 943, D5D, D5C, D5H, D5M, 953, 955, 977, D6D, D6C, D6H, D6H XR, D6R, 963, D7C, D7D, D7H, D7R, 973, 977, D8H, D8L, D8N, 983, 325, 320, 312 Komatsu® D31, D31, D40, D41, D60, D65EX, D75, D80, D95, D120, D150, D155A, D155 AX, Liebherr® PR711, LR611, PR721, PR722, PR731, LR621, PR732, LR631, PR741, LR641, PR751, RL451, Hanomag® D500E, D540E, D580E, D600D, D600D Super, L600D, D700 a řetězy pro různá rýpadla).

Lis 230 t

Na tomto lisu provádíme otáčení pouzder, renovace a opravy řetězů do max. velikosti B11 (např. řetězy strojů Caterpillar® D9E, D9G, D9H, D9N, D9L, D9R, D10N, D10R, D11, Komatsu® D355A, D355C, D375A, D475 a řetězy pro velká rýpadla).